MasterCard Announces Partnership with Transport for London for Oyster Wallet Branding

The partnership is another milestone in MasterCard’s strategy to raise awareness of MasterCard® PayPass™ contactless payments in transport systems, as cities such as London move towards enabling contactless ‘open loop’ payments on their trains, tubes and buses. This would allow commuters to ‘Tap & Go™’ and pay travel fares directly at the ticketing gate with the same credit, debit or prepaid card they use to make everyday purchases. Hany Fam, President of the UK & Ireland Division at MasterCard, said: “Oyster has been a huge success, providing millions of consumers every day with a convenient way of accessing London’s transport system. But we believe that MasterCard PayPass can offer even more. Frustrations such as missing a train because you have to queue up to buy a ticket, or waiting for a bus only to find that you don’t have enough value to travel, could be a thing of the past. www.mastercard.com 

Ähnliche Artikel

Der E-Commerce-Umsatz der Top-100-Onlineshops in Deutschland konnte auch im Jahr 2018 ein zweistelliges Umsatzwachstum erzielen und schafft eine Steigerung von 10,2 Prozent auf 33,6 Milliarden Euro. Dies geht aus…

Bluecode kooperiert jetzt mit cashpresso, um Mobile Payment in Österreich und Deutschland weiter zu etablieren. Nutzer von cashpresso können dadurch jetzt mit ihrem Smartphone am POS bezahlen. Der Bezahlvorgang…

Rund ein Jahr nach Einführung der digitalen girocard in Deutschland verzeichnet die Deutsche Kreditwirtschaft stetig wachsendes Interesse an Mobile Payment. Die Sparkassen waren Ende Juli und die Volksbanken Mitte…

Kommentar oder kurze Frage loswerden?

Kein problem!

  • Dieses Feld dient zur Validierung und sollte nicht verändert werden.